PERİODONTOLOJİ

(DİŞ ETİ HASTALIKLARI)

.jpg

Dişeti hastalığının en önemli nedeni düzenli ve doğru fırçalama yapılması sonucu diş yüzeyinde biriken plak ve onların kalsifiye olması sonucu oluşan diş taşıdır.

Bu tabaka temizlenmez ise dişeti problemleri için başlangıç oluştururlar.

Diş yüzeyindeki tartar dişeti altı bölgesine ilerleyip kök yüzeyine geçince kişi o bölgenin temizliğini etkin bir şekilde yapamaz ve böylelikle dişeti hastalığı ortaya çıkmış olur.

SAĞLIKLI DİŞETİ

Sağlıklı dişeti açık pembe renktedir. Sağlıklı dişetinde fırçalama sırasında kanama olmaz, kanama varsa dişeti sağlığında bozulma var demektir.

DİŞETİ HASTALIĞI TEDAVİSİ:

Dişeti hastalığının erken aşamaları, doğru diş fırçalama diş ipi kullanımı ve temizleme ile önlenebilir. İyi bir ağız bakımı, plakların birikmesini önlemeye yardımcı olur.

Diş hekiminiz tarafından yapılacak profosyenel temizlik, biriken ve sertleşerek tartar haline gelen plakları çıkarmanın tek yoludur. Basit  dişeti iltihabında bu tedavi tek başına yeterli olabilmektedir.

Daha şiddetli enfeksiyonlarda iltihaplı, büyümüş veya çekilmiş dişetini, diş-dişeti arasında kemik erimelerini tedavi etmek için, lokal anestezi altında yapılan ve bazı durumlarda yardımcı biyomateryalerin(kemik tozu, membran gibi) kullanıldığı periodontal cerrahi işlemler uygulanır.

Bazı durumlarda ise; büyümüş diş etleri lazer gibi son teknoloji cihazlar ile ağrısız, kanamasız ve dikişsiz olarak uzaklaştırılır.

Dişeti tedavisinin başarısı direkt olarak hastanın tedaviye uyumluluğu ve motivasyonu ile ilişkilidir.